TIP na štědrovečeři: veggie karbanátková směs Amylon


Dlouho jsem neporeferovala o veganských produktech, které jsem ochutnala a připadaly mi fajn. Na Olomouckých Veggie Vánocích jsem ochutnala burgery firmy Amylon. Amylon se roky věnoval výrobě pudinkových směsí, takže jsem byla trochu skeptická.

Doteď jste určitě znali Amylon ve sladkých variantách díky sladkým pudinkům, nicméně nedávno se pustil do výroby slaných alternativ, třeba obalovacích směsí. Směs na veggie burgery mě překvapila a nevěděla jsem, co od ní čekat.



Amylon se do propagace dal s vervou. Se svým stánkem obráží festivaly a trhy, kde svoje burgery připravují začerstva. Díky barevným odlišnostem použitých housek jsou pro návštěvníky atraktivní.


Z OVV jsem si směs dovezla domů, abych ji vyzkoušela ve svých neprofesionálních podmínkách. Jednoho večera jsem se rozhodla využít je jako řešení aktuálního hladu a připravila si je s bramborovým salátem. 

V krabičce jsem našla sáček s bílým podezřelým práškem, jenž mi rozhodně nepřipomínal dobrotu z Veggie Festu. Viditelně vyčnívaly kousky hub. Podle návodu jsem zalila prášek teplou vodou a nechala jej několik minut ležet.


Směs po dané chvíli skutečně zhustla do kvality, která umožňovala vytvořit bochánky a osmažit je na pánvi. Uklohnila jsem k nim jednoduchý bramborový salát a došla jsem k závěru, že by šlo možná o dobrou alternativu vánoční večeře.


Jsem příjemně překvapená, do budoucna budu zvažovat pořízení dalších směsí. Nevýhodou je pro mě obsah kukuřice, jelikož ji domů nekupujeme kvůli alergickým reakcím. Nicméně jsem ráda, že jsem karbenátky vyzkoušela. Cena za krabici se v obchodech pohybuje okolo padesáti korun.

Komentáře