Co je v tý krabici?! Recenze Econea.cz

Co je v tý krabici?! CO JE V TÝ KRABICI?! ptala jsem se na Instagramu, když mi přišel balíček z Econea, po vzoru známého filmu s Bradem Pittem. No, byla to trochu bouda, protože jsem to věděla a obsah si sama vybrala. V tomhle článku se dozvíte, jak moc moudře.
     Tak... čím začít? Po otevření krabice jsem byla jak v Jiříkově vidění, protože to byl asi největší komplet "ekoezobio" věcí, co jsem kdy měla doma. V balíčku byla dvě tekutá mýdla, kartáček na zuby, síťovka a misky na potraviny. 

    Začnu tím nejjednodušším: síťovkou. Síťovka nabízená na Econea.cz je od výrobce kosmetiky Tierra Verde, kterou jsem si hlavně v posledních dnech oblíbila, poněvadž je ekologická, příjemná a dá se poměrně snadno koupit stáčená do vlastní nádoby. Ale zpátky k síťovce. Ta se velmi záhy ukázala být tím nejlepším z celého balíku. Nosím ji prakticky všude, do knihovny i do sámošky. Po síťovce jsem toužila delší dobu a myslím, že jsem oproti jiným značkám zvolila dobře. Síťovka Casa Organica drží jako helvétská víra a nese se neskutečně pohodlně. Čekala jsem, že bude řezat do ruky, jak tomu bývá u bavlněných tašek nebo igelitek, ale ucha jsou ve skutečnosti měkká a hned první zátěž mé tašky čítala snad deset plechovek krájených rajčat. Taška to vydržela (což by igelitka nedala), ale hlavně mě za to netrestala. Nejlepší na tom je, že kdyby mě někdo přepadl, tak se s ní snad i ubráním. Ne, díky, to jiná taška nedá, ať je "alternativní" jakkoli.


Jedna z mých prvních cest s taškou z Econey byla do kobyliského Dvora pro biovejce, farmářské plnotučné mléko a stáčenou drogérii.
     Další poměrně jednoduchá věc, kterou jsem koupila, byla sada dvou svačinových boxů Preserve. Boxy jsem sice akutně nepotřebovala, nicméně pokud s sebou nosíte jako já jídlo na celý den, tak víte, jak je někdy problematické najít dózu, která by byla skladná, unesla by objem a těsnila. Navíc mě zajímal jejich materiál. Boxy jsou sice plastové, ale jejich plast je stoprocentně recyklovaný a recyklovatelný. Má taky několik zdravotních atestací, které zaručují, že materiál neuvolňuje ftaláty a Bisfenol-A. O tomto materiálu si více přečtěte zde.

Krabičky poprvé na výletě. :)
     Nicméně výrobce deklaruje přímo na obalu, že je dóza je spíše určená pro saláty bez zálivky nebo sendviče, protože víko netěsní na sto procent. Boxíky jsou ale pak docela fajn i pro uchovávání potravin v lednici. Designově jsou fajn v tom, že jsou svým tvarem dobře skladné i v batohu, například oproti miskám z IKEA. Pokud si beru jídlo s sebou do krabičky, tak volím primárně tyhle, o tom žádná. Ale nedá se říct, že by mě samy o sobě nějak uchvátily; byť jsou esteticky velice hezké. :)


    Ekologický kartáček jsem sháněla dost dlouho. Zkusila jsem Yoni, Siwak (i když to jsou spíš doplňkové záležitosti) a dokonce i tolik propagovaný bambusový kartáček, protože je kartáček opravdu spotřebním zbožím, které slušný člověk mění alespoň po třech měsících. Ale tahle věc mě totálně rozsekala.
    Kartáček TIO je asi nejvíc bioeko věc, co jsem za poslední dobu viděla. A přitom tak funkční. Ale popořadě: TIO je zvláštní v tom, že jej nevyhazujete celý, pouze jeho hlavici (část, která se mění, by ale mohla být kratší). Hlavice je vyrobena z většiny z dřevěných vláken a štětinky z ricinového oleje (jak???). No jo, hlavice, zbytek bude určitě plastový, aby vydržel, ne? No, ne. Rukojeť je totiž z cukrové třtiny. Když jsem TIO poprvé držela v ruce, tak jsem si říkala, že to je asi pěkná blbost, mít celý kartáček z kytek, i když vypadá jako úplně obyčejný plastový kartáček. A taky mě napadlo, že asi za těchto okolností moc nevydrží. Pravdou je, že i když jsem měla tendenci do hlavice kousat, protože je zajímavým způsobem... měkká, tak se mi fakt nerozložil za pochodu, jako kartáček bambusový (čert vem dřevěný hygienický pomůcky, fakt). Abychom si tu ujasnili fakta, dřevěná hlavice TIO nevypadá na omak jako celuloza, spíš si představte opravdu tuhé kompostovatelné nádobí.





    Lidi, kteří jsou už fakt hodně, hodně eko, by jej asi považovali za zbytečnost (ale to už se bavíme o skupinách, co si čistí zuby prsty) a tvrdí, že takový kartáček stejně zanechává stopu. No, jelikož kartáček je věc, ze které neustoupím a třešňová větvička pro mě není uspokojivá alternativa, myslím si, že TIO kartáček zůstane v mé koupelně hodně dlouho (teda... samozřejmě ne tentýž). Ještě se mě pár lidí ptalo na štětinky: řekněme, že vypadávají míň, než u bambusového kartáčku. Ano, vypadávají, ale srovnala bych to se současnými Curaproxy, tedy žádný extrém.
   Poslední věcí, která mi v balíčku přišla, jsou tekutá mýdla Yope. Jelikož je tenhle článek už teď dlouhý jako týden před výplatou, rozhodla jsem se o mýdlech Yope napsat článek zvlášť, stejně jako jsem nedávno psala o produktech Faith In Nature vzhledem k tomu, že bych se ráda podrobněji podívala na složení, jak by tomu u kosmetiky mělo být. Nicméně pokud mám alespoň rámcově shrnout dojmy, tak jsem s nimi spokojená. Econea mi poslala jedno koupelnové a jedno kuchyňské (překrývá pachy) a obě se osvědčily svou příjemnou vůní i mycí silou. Prodejce je deklaruje jako veganská a ekologicky odbouratelná, což by se mohlo teoreticky osvědčit v létě, kdy chci šedou vodou zalévat zahradu. Inu, uvidíme. 



     Vcelku Econeu jako prodejce doporučuju, nebalí do zbytečného plastu a bublin, zásilka přišla rychle a v budoucnu ji ještě určitě využiju. Namátkově mě zajímají další produkty Yope (tělová mléka) a třeba taková skleněná lahev jakékoli značky působí do budoucna jako dobrá investice.






Komentáře