FAITH IN NATURE, dostupná veganská kosmetika


Před nějakou dobou jsem narazila při nákupech na značku, která mě do té doby míjela. FAITH IN NATURE je značka chlubící se certifikáty jako je Leaping Bunny, Certified Organic Ingredients nebo Vegan Society. Rozhodla jsem se FAITH IN NATURE vyzkoušet na vlastní kůži.
Na obrázku může být: one or more people a outdoor

Nezastírám, že první faktory, které mě zaujaly, byly naprosto přízemní. Zkrátka jsem podlehla marketingu. V pražském obchodním domě MY má kosmetika FIN čestné místo a už z dálky křičí "jsem alternativní, jsem jiná". Dalším faktorem byla cena, která je dle mého skromného studentského úsudku na kosmetiku své úrovně poměrně přátelská. Téměř půllitrové balení šamponu a menší balení pěny/sprchového gelu mě dohromady vyšlo do tří set v akci, v níž Tesco produkt v té době nabízelo.

Při pohledu na certifikáty mé srdce zaplesalo; není časté, aby se takto jednoduše dala sehnat kosmetika za dobrou cenu, která se může pochlubit tolika certifikáty souvisejícími s ochranou přírody, zvířat a v neposlední řadě i spotřebitele. Ne všechny výrobky této značky jsou označeny jako částečně "organic", ale všechny jsou veganské, neobsahují živočišné přísady a nejsou testované na zvířatech v žádném stádiu výroby a vývoje. "Ethical Consumer Best Buy" label je pro mě novinkou: jedná se o označení výrobků prověřených na britském trhu. Label pomáhá zákazníkům rozpoznat skutečně etické a kvalitní výrobky. Více o certifikátech zde.

Faith In Nature vyhoví zřejmě většině alergiků, jelikož neobsahuje parabeny, syntetická barviva, ani konzervanty. Jelikož jsem se po téhle stránce několikrát napálila, vypisuji zde složení:


"Fragence Free Shampoo" (NENÍ označen jako "organic")

Šampon prodávaný v množství 400 ml, bez barvy a zápachu, neobsahuje parfemace, aromata, ani jiná podobná "činidla", je tedy hypoalergenní. Ve složení je uvedena voda, ammonium laureth sulfate - ALS (pěnidlo, chemická látka reaktivně podobná SLS, ale na rozdíl od SLS není karcinogenní a dráždivá), Maris sal (konzervant, mořská sůl), Cocamidopropyl betaine (derivát přírodní látky, přírodní tenzid z kokosového oleje), glycerin, benzoan sodný (derivát přírodní látky, avšak může se vyrábět i synteticky, jeden z nejlevnějších konzervantů), sorban draselný (chemie, konzervant, bez negativních účinků) a kyselina citronová. Všechno, kromě benzoanu, sorbanu a soli, je označeno jako rostlinný derivát.

"Shower Gel & Foam Bath"
Opakuje se: voda, ALS, mořská sůl, šťáva z aloe barbadensis, Cocamidopropyl betaine, polysorbát 20 (podle všeho přírodní látka, která se různě upravuje, uváděná jako chemická a v malém množství neškodná), kananga (ylang-ylang, jasmín chudých AKA přírodní látka), levandulový olej, pačuli (pogostemon oil), kajeput (melaleuca oil), sorban draselný, benzoan sodný, kyselina citronová, CI75810 (chlorofyl), benzyl benzoát (přírodního původu), benzyl salicylát (přírodního původu), farnesiol (derivát přírodních silic), linalool (látka, jejíž existence mě velice pobavila, ale je přírodní, doporučuju k nastudování). Všechny přísady uvedeny jako přísady rostlinného původu, kromě těch, které padly i v předchozím odstavci jako chemické. 

Z výše uvedeného je tedy zřejmé, že produkt není "100% bio", protože obsahuje několik chemických látek, které však nejsou dráždivé a nebylo zjištěno jejich negativní působení na organismus. V poměru ceny a kvality je to docela slušná záležitost. Tuto značku považuju za férovou, jelikož nemá potřebu zákazníkům lhát a dělat ze sebe něco, co není; jsem rozhodně ráda, že se pohybuje i na našem trhu, byť není úplně čistě přírodní, což je směr, kterým jsem se chtěla ubírat.

Teď k osobní zkušenosti, kterou bych ráda popsala.
ŠAMPON je neutrální vůně a žádné barvy. Vlasy myje skvěle, až podezřele skvěle. Vlasy jsou hebké, nadýchané, neelektrizují, necuchají se, ani nelepí. Troufám si říct, že schopnost tohoto šamponu předčí běžné, plně chemické šampony. Jelikož se doma sorbanu draselnému vyhýbáme (což je naše vlastní osobní zvrácenost), tak jej asi už kupovat nebudu, případně jej budu kombinovat do budoucna s přípravky, na které jsem zvyklá. 

PĚNA/SPRCHOVÝ GEL už mě tolik nepotěšila. Docela příjemně voní, ale výběr vůní je u této značky poměrně problematický, protože všechny jsou svým způsobem nějak pronikavé (například čokoládový gel voní vážně jako čokoláda, ale myjte se jí denně...). Zajímavá vůně této značky je tzv. "dětská", tedy levandulová. Jako koupelová pěna posloužila slušně (hodně pění), jako sprchový gel mě už tak neuchvátila, nepřipadala mi výjimečná; nemá vlastnosti, které by předčily jiným výrobkům své kategorie.

Do budoucna chci vyzkoušet jejich tuhá mýdla a možná dětský šampon.
Kosmetiku této značky seženete například v Bioo, v e-shopu Gaea nebo, jak jsem zmínila, také v přízemí pražského OD My. 


Komentáře

  1. Já většinou preferuji voňavý šampon, ale pokud říkáš, že myje až překvapivě dobře, možná bych mu dala šanci. :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Za každý přidaný komentář obživne jedno koťátko. Díky!